Sunday, June 26, 2011

MOTIVASI JUTAWAN : BANGKIT DARI KEKALAHAN..

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya pasti,ramai yang membaca blog ini masih belum lagi mencapai status JUTAWAN, ada yang baru bercita-cita untuk menjadi JUTAWAN, menghampiri status JUTAWAN, teringin menjadi JUTAWAN dan ada juga mungkin yg pernah menjadi JUTAWAN dan GAGAL!!!!. Begitu juga dengan saya, saya tergolong dalam antara kategori diatas.

Seperti anda semua, saya juga ingin berjaya. Pernah berjaya dan pernah GAGAL. Tujuan utama saya menulis blog ini adalah sebenarnya untuk tatapan saya sendiri. Saya perlukan MOTIVASI untuk bangkit. Saya mencari info dari pelbagai sudut ilmu utk mempelajari kejayaan setiap JUTAWAN, untuk diri saya. Bagi membuatkan saya sentiasa mengingati apa sahaja sumber yg pernah saya ketahui, saya terjemahkan ia dalam bentuk penulisan. Mudah-mudahan ia menjadi satu pattern untuk saya.

Itu cerita 2 1/2 tahun yang lalu, daripada blog peribadi untuk diri sendiri, ia mencetuskan minat kepada orang lain untuk membacanya. Dari 2 orang pengunjung sehari dan kini menjagkaui 200 orang sehari. Kini, apa yg saya tulis bukan sahaja untuk saya. Tetapi untuk anda. Saya menerima pelbagai kata-kata semangat dan perkongsian dari pembaca saya bagaimana mereka menyukai penulisan saya yg memberi inspirasi, lantas TERIMA KASIH saya ucapkan. Tidak lupa juga pelbagai juga Tomahan yang saya terima. Ada yg mengatakan saya syok sendiri..perasan JUTAWAN dan pelbagai lagi. Ada yg mengatakan untuk menjadi JUTAWAN, mesti ada penipuan dalam perniagaan dan blog saya hanya mengambarkan benda yg baik baik sahaja.

Betul, saya masih belum menjadi JUTAWAN, untuk bangkit kembali dalam arena perniagaan yg jatuh teruk, saya perlukan suntikkan yg lebih untuk mengekalkan tenaga dalam rali yg panjang ini. Betul memang ada dikalangan JUTAWAN yg menipu untuk berjaya, tetapi rasanya elok kita mengambil yg baik-baik sahaja.

Bercerita mengenai kebangkitan dari kekalahan. Video dibawah amat menyentuh jiwa saya. Ia seolah-olah mengambarkan diri saya sekarang!!..bertubi tubi saya menerimanya, dan ia akan menjadikan saya semakin lemah dan rapuh. Tetapi saya mengharapkan dapat terus bertahan dan mencari satu peluang utk memberikan sepenuhnya pada masa yg sesuai dan tepat.

Kepada anda yg dalam kejatuhan, saya harap dan berdoa untuk anda supaya bertahan. Sabar dan Kuat semangat. Diharap, video dibawah akan memberikan inspirasi untuk anda..



Salam JUTAWAN dari saya

Haizal Ramdzan












No comments: