Monday, February 16, 2009

MOTIVASI JUTAWAN : Berfikir Positif!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Semalam saya bersarapan di "food court" berhempiran tempat kerja saya, lantas ada beberapa orang wanita melayu sedang menikmati sarapan pagi sambil berborak-borak dan membelek surat kabar. Dari meja tempat saya duduk saya masih boleh mendengar dengan jelas perbualan mereka (telinge saya memang special..capang..huhu),perbualan mereka berkisar tentang berita-berita yg terdapat didalam suratkabar yg dibaca oleh salah seorang dari mereka.

Bermula dengan cerita artis nora danish dan fasha sanda bergaduh,dato K dan siti nurhaliza,abby abadi dan norman hakim,mawi dan ekin dan kebanyakkannya cerita rumahtangga dan skandal artis. Dalam sehari, purata percakapan seorang manusia normal tidak kira secara perbualan secara vokal dan percakapan didalam hati adalah sebanyak 78,000 patah perkataan.

Seorang pakar motivasi pernah berpesan kepada saya semasa saya menghadiri seminar motivasi Ahad lepas bahawa kita cenderung kearah apa yg kita perkatakan setiap hari.Didalam 78,000 patah perkataan terkandung perkara positif dan perkara negatif. Kebiasaannya perkara negatif adalah perkara yg selalu kita ungkapkan pada diri kita seperti, saya Malas, penat,mengantuk,tak boleh,susah dan sebagainya.

Jika anda ingin berjaya, anda sepatutnya mengurangkan perkataan negatif yg terkandung didalam percakapan anda termasuk kata hati,perbualan dan sebagainya. Banyakkan kata-kata positif kerana ia akan menarik perkara-perkara positif kepada diri anda. Dengan sentiasa berfikiran positif, anda akan menjadi bersemangat,rajin, dan disenangi ramai.

Sekadar perkongsian ringkas untuk saya sendiri mengingatkan dan memperbaiki diri saya.

Salam Jutawan dari saya

Haizal Ramdzan Bin Saaid Ramdzan



Jom Jana RM200-RM2000 sehari, Modal serendah RM20, MUDAH,MURAH,SENANG DAN PANTAS!!

No comments: