Tuesday, August 26, 2008

JUTAWAN WANITA


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Gadis,Wanita,Perempuan,Kaum Hawa selalunya kita pandang sebagai kaum yang lemah dimata yang bernama lelaki. Mereka yang dahulunya selalu terpinggir dalam soal kehidupan yang melibatkan perniagaan dan pekerjaan.

Banyak gangguan untuk kaum wanita berjaya dalam sesuatu bidang seperti pekerjaan ataupun perniagaan. Ganguan seks dipejabat,Birokrasi,Layanan kelas ketiga,sikap berat sebelah majikan kebanyakkanya menganggu potensi sebenar mereka.

Saya mengenali beberapa orang Jutawan dari golongan wanita, mungkin kupasan saya pendek dan tidak mendalam pada kali ini. Mungkin pada penulisan akan datang saya akan menulis tentang mereka. Satu contoh dari Malaysia dan satu lagi dari luar negara.

Bagi saya, kejayaan mereka lebih mendapat cabaran dari kaum lelaki. Ini tidak dapat kita sangkal dan nafikan. Saya masih mengumpul info tentang Jutawan Wanita ini dari internet. Moga ada usahawan ataupun sesiapa yang memasang cita-cita menjadi Jutawan dari golongan wanita akan mendapat manafaat.

Salam Jutawan dari saya

Haizal Ramdzan Bin Saaid Ramdzan

No comments: