Thursday, July 16, 2009

JUTAWAN MUDA : Dr Farrah Gray...


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Kita selalu berfikiran sesuatu yg terjadi itu adalah secara kebetulan. Begitu juga tanggapan kita terhadap orang-orang yg berjaya dalam hidup mereka. Masyarakat kita mempunyai satu tanggapan negatif apabila melihat seseorang yg berjaya itu disebabkan faktor-faktor luaran yg membantu mereka berjaya. Sebagai contoh, apabila kita berjumpa orang yg berjaya menjadi JUTAWAN pada usia muda, kita akan bertanggapan bahawa dia mewarisi kekayaan keluarganya atau sebagainya.

Dr Farrah Gray adalah seorang JUTAWAN yg dibesarkan dikawasan miskin Chicago dan tidak mempunyai latar belakang dalam bidang perniagaan secara formal. Tetapi tahukah anda beliau mampu mencapai status JUTAWAN pada usia 14 tahun. Hebat....memang hebat.....beliau membuktikan bahawa tidak ada erti tuah atau bernasib baik untuk menjadi seorang JUTAWAN,semuanya akan anda perolehi jika berusaha dengan betul dan bersungguh-sungguh.

Pada usia 24 tahun, beliau merupakan usahawan muda yg sangat luar biasa kerana mempunyai pelbagai cabang perniagaan yg meliputi pencetakkan media,majalah,buku beliau sendiri dan pelbagai lagi. Buku tulisan beliau yg bertajuk "RELLIONAIRE" membongkar kejayaan beliau memulakan perniagaan pada usia semuda enam tahun. Beliau secara peribadi akan berkongsi dengan anda segala kesusahan dan kegagalan yg beliau hadapi untuk berjaya.

Maksod RELLIONAIRE sendiri mengikut penjelasan Dr Farrah Gray adalah kekayaan luaran dan dalaman, dimana kesinambungan ini yg membuatkan beliau mampu berjaya dalam apa jua bidang yg diceburi. Bermula sebagai penjual homemade lotion yg dijual dari rumah ke rumah, kini beliau menjelajah keseluruh dunia untuk memberikan motivasi kejayaan kepada pelbagai lapisan masyarakat.

Beliau membuktikan anda boleh berjaya tidak mengira bagaimana mana latar belakang anda. Moga perkongsian pada post kali ini dapat menyemarakkan semangat kita semua dalam misi bergelar JUTAWAN

Salam Jutawan dari saya

Haizal Ramdzan













1 comment: