Thursday, February 9, 2012

JUTAWAN MALAYSIA : JUTAWAN Bola Sepak pertama dari Malaysia...safee sali


Dari Arkib Berita Harian Online.

Kejayaan Safee perlu dicontohi: Tengku Abdullah


2012/02/02

KUANTAN: Kejayaan penyerang sensasi negara, Safee Sali menandatangani lanjutan kontrak baru dua tahun bernilai lebih RM2 juta bersama kelab Indonesia, Pelita Jaya FC, perlu dicontohi pemain bola sepak lain di negara ini.

Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, bertitah kejayaan Safee itu satu lembaran baru dalam sejarah bola sepak negara.

"Saya harap kejayaan Safie dicontohi pemain lain. Kita harapkan setiap pemain mempunyai inspirasi, visi dan semangat untuk pergi jauh.
"Bukan sekadar mewakili negara tetapi pergi ke peringkat lebih tinggi dan ini akan memberi manfaat kepada negara," titah baginda.

Tengku Abdullah bertitah demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis pelancaran kerja pembinaan tiga jambatan di Sungai Lembing, dekat sini hari ini yang disempurnakan Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah.

Kontrak baru bernilai lebih RM2 juta yang ditandatangani Safee, 28, dengan kelab itu sehingga 2014 menyenaraikan pemain itu sebagai jagoan bola sepak Malaysia bertaraf jutawan.

Selain menerima gaji baru berjumlah RM91,200 sebulan, Safee turut diberikan pelbagai kemudahan seperti bonus tetap perlawanan, rumah, kenderaan, pemandu peribadi serta faedah lain.
Tengku Abdullah mengucapkan tahniah kepada Safee dan berharap perjalanan kerjayanya dapat diteruskan ke peringkat tertinggi.

"Saya nasihatkan dia teruskan kerjaya sebagai pemain yang boleh maju ke peringkat lebih tinggi dan dia harus mencuba nasib bermain di Eropah.

"Saya tidak tahu tahap liga di Indonesia tetapi percaya Safee sudah memiliki semuanya yang sedikit sebanyak membina kemahirannya di sana," titah baginda. - BERNAMA


PS/ Safee Sali membuktikan kemampuan anak Malaysia utk Cemerlang dalam sukan Bola Sepak, pastinya anak Malaysia Bernama Safee Sali ini jelas dengan kehendak,matlamat dan tujuannya dalam menceburi sukan Bola Sepak. Moga kejayaan beliau akan memberi inspirasi pada anak muda yg memasang impian menjadi JUTAWAN BOLA SEPAK dari Malaysia yg seterusnya. Usaha anda perlu gigih dan jangan lalai dengan kejayaan sementara dan gaji yg 5-6k sahaja dengan pasukan Negeri, lepas tu suruh wakil negara tidak bersemangat kerana tidak mendapat imbuhan. Safee sali membuktikan bakatnya dikesan negara luar melalui kejohanan peringkat Asean dan SUkan Sea semasa beliau mewakili Malaysia. SYABAS SAFEE SALI!!










1 comment:

Unknown said...

BERITA BAIK

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
(3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
Pertubuhan diri sendiri
Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

Saya berharap dapat bertanya kepada anda secepat mungkin untuk bermula
Seketika, kami bersedia untuk melayani anda
Cari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan di bawah gaji