Tuesday, June 30, 2009

JUTAWAN ANTARABANGSA : Michael Jackson


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya tidak pasti tentang status agama Michael Jackson dan diatas ketidakpastian tersebut, saya tidak tahu ucapan apa yg sesuai utk saya sampaikan kepada seluruh peminatnya diseluruh dunia. Pemergian Raja Pop antarabangsa ini amat mengejutkan seluruh dunia. Seharian saya disajikan dengan lagu beliau semasa memandu sambil mendengar siaran radio kegemaran saya "FLY FM".

Siapa tidak mengenali Michael Jackson, seorang yg mencetuskan fenomena luar biasa yg meletakkan beliau berstatus JUTAWAN hanya berbekalkan bakat menghibur yg sangat mengagumkan. Dilahirkan pada 29 ogos 1958, JUTAWAN hiburan ini adalah anak ke tujuh daripada tujuh adik beradik. Beliau sebenarnya memulakan langkah dalam dunia hiburan pada usia muda bersama 4 abangnya yg lain dalam kumpulan Jackson five pada tahun 1968.

Memulakan langkah solo pada tahun 1971 dan meletus dengan album yg paling banyak terjual sepanjang zaman iaitu "Thriller" pada tahun 1982. Beliau kemudiannya menyusul dengan album-album lain iaitu Bad (1987), Dangerous (1991) and HIStory (1995). Status lagenda sememangnya layak diberikan pada beliau memandangkan beliau merupakan keturunan African-american pertama yg mendominasi anugerah MTV pada era awal kemunculan beliau.

Beliau merupakan antara salah seorang daripada segelintir artis yg diletakkan di Rock and Roll Hall of Fame sebanyak dua kali, antara pencapaian beliau ialah beberapa Guinness World Records termasuklah "Most Successful Entertainer of All Time" — 13 Grammy Award, dan rekod jualan album sebanyak 750 juta unit.

Sempena pemergian beliau, sama-sama kita renungi kejayaan dan contoh baik yg ada pada beliau. Usaha gigih dan kepercayaan yg mendalam pada kemampuan dirinya membuatkan beliau menjadi insan luar biasa. Tidak kira apa warna kulit dan keturunan anda, sememang nya dengan usaha gigih, anda mampu bergelar JUTAWAN!!!!!!!!!!!!

Salam Jutawan dari saya

Haizal Ramdzan











1 comment:

ikhwan said...

tapi dengar2 kate Jacko nie meninggal dengan meninggalkan hutang yang byk betul ke erk??? musykil gak nie..mane satu yg betul..sedangkan dunia dah tahu yang Jacko nie Jutawan...